موضوعات مرتبط با دانش ستاره شناسی
ستاره شناسی
 
 
یک شنبه 14 خرداد 1391برچسب:روز پدر , آرش, :: 17:49 ::  نويسنده : آرش

روز تولد حضرت علی(ع) را روز مرد و پدر نامیده اند. شخصیت بزرگ دینی که مرد بودن را معنا کرد و پدری دلسوز و مهربان بود. روز پدر را به پدران ایران و جهان و از جمله پدر خودم  تبریک می گویم.

                                                                و یک جمله زیبا:

به سلامتی پدری که نمی توانم را در چشمانش زیاد دیدیم ولی از زبانش هرگز نشنیدم



با عبور سیاره زهره از مقابل خورشید تا 105 سال دیگر وداع کنید!

چهارشنبه 17 خرداد91 گذر تاریخی سیاره ناهید از مقابل مهر تابان رخ خواهد داد. این واقعه همزمان با طلوع خورشید در کشورمان قابل مشاهده خواهد بود. ساعت طلوع در تهران 48 : 5 و در شهرهای مختلف بر اساس اختلاف افق متفاوت است. این عبور و یا گذر) Transit ( تا ساعت 23 : 9 در پايتخت قابل مشاهده است. با توجه به عبور ناهید از مقابل خورشید ضروری است از قبل تلسکوپها، دوربینهای دوچشمی و یا عکاسی و فیلمبرداری مجهز به فیلتر مایلار( ویژه رصد خورشید ) باشند. رصد ناهید در جلوی مهر تابان با استفاده از عینک مخصوص رصد کسوف و بدون نیاز به تلسکوپ(با چشم غير مسلح) نیز قابل مشاهده خواهد بود. آخرین بار در 19 خرداد سال 1383 تمامی مراحل گذر را در کشورمان شاهد بودیم و امسال تقريباً مراحل از نیمه به بعد را هنگام طلوع خورشید خواهیم دید. 
شمال آمریکا ، اقیانوس اطلس ، شرق آسیا و استرالیاتمامی مراحل گذر امسال را مشاهده خواهند نمود. ساروس و یا دوره های گذر هر 8 سال ، 122 سال و 8 ، 105 سال است. رویداد بعدی در سال 1496 خورشیدی(105سال دیگر!) رخ خواهد دادوامسال تنها فرصت برای رصد پدیده ای نادر و تاریخی است. انجمن نجوم آماتوری ایران در صورت همکاری مسئولین ذيربطرصد عمومی همراه با توزیع بروشورهای راهنمای این گذر به اجرا در خواهد آورد و از گروههای سایر شهرستانها برای اجرای برنامه های مشابه دعوت می نماید. رصد گروهی تخصصی با توجه به حدود نیم ساعت طلوع زودتر خورشید در خراسان رضوی و با برنامه ریزی قبلی انجام خواهد شد .
گروه ویژه پژوهش انجمن نجوم آماتوری ایران نیز متشکل از کارشناسان خبره به خارج از کشور سفر نموده تا تمامی مراحل گذر را دراين سفر علمي تخصصي بررسی نمایند.
همایش بزرگ یک روزه گذر زهره در روز پنج شنبه 11 خرداد در تالار اجتماعات سازمان زمین شناسی کل کشور برگزار وحضور برای اعضا و كليه شيفتگان مطالعات عميق نجومي در این همایش مفید، رایگان خواهد بود.     منبع: سایت انجمن نجوم آماتوری ایران

 



جمعه 5 خرداد 1391برچسب:چیستان , آرش , لوکس بلاگ, :: 10:22 ::  نويسنده : آرش

آن چیست که در زمین از آن میلیونها وجود دارد و در فضا یکی است؟

توجه

پاسخ خود را در نظرات خصوصی ارسال نموده و بعد از ارسال 10 صحیح اسامی آنها به همراه پاسخ صحیح در وبلاگ  قرار می گیرد.   



شنبه 23 ارديبهشت 1391برچسب:روز مادران و زنان , آرش , لوکس بلاگ, :: 13:8 ::  نويسنده : آرش

این روز گرانبها را به تمام زنان و مادران به خصوص مادر مهربان خودم تبریک می گویم و زندگی شاد و پر از خوشبختی را برایشان آرزو دارم  



جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:آسمان صاف , آرش , لوکس بلاگ, :: 17:43 ::  نويسنده : آرش

 

دیدید وقتی آسمان صاف هست چه قدر زیباست و وقتی آسمان کدر می شود چه قدر زیبایی خود را از دست می دهد پس ماهم مانند آسمان صاف باشیم.



پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 8:54 ::  نويسنده : آرش

دوستان من

اگر شنبه شب تاریخ 16 اردیبهشت 91 به آسمان نگاه می کردید، می توانستید ماه کامل را تا بامداد یکشنبه ببینید. اما بد نیست بگویم آن ماه کامل، بزرگترین و نزدیکترین ماه کامل بود. برای اینکه شما از دیدن آن محروم نشده باشید ترجیح دادم عکسی از آن واقعه را روی وبلاگم بگذارم. اتفاقاً این عکس زیبا را در بامداد یکشنبه 17 اردیبهشت پدر عزیزم از تراس خانه مان از ماه و پارک جلو خانه مان گرفته است. این ماه حدود 356 هزار کیلومتر با زمین فاصله داشت(کمترین فاصله) و 20% درخشان تر از ماه کامل ماههای قبل بود. ماه کامل و یا بدر تقریباً بعد از 14 شب از آغاز ماه قمری دیده می شود. ماه تنها قمر زمین، نزدیکترین جرم آسمانی به زمین و همسایه زیبای آسمانی ما زمینی ها محسوب می شود. قطر ماه 3476 کیلومتر است.
 
 


دو شنبه 18 ارديبهشت 1391برچسب:آسمان مال همه, آرش, لوکس بلاگ, :: 22:21 ::  نويسنده : آرش

آسمان مال همه است و من سعی خواهم نمود تا در این محیط شما را بیش از پیش با جذابیتهای آن آشنا نمایم.



صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ستاره شناسی و آدرس iaas.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





Alternative content


<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 39
بازدید ماه : 279
بازدید کل : 37478
تعداد مطالب : 27
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1